6 en 7e dag - Reisverslag uit Parkietenbos, Aruba van ritaenpieter - WaarBenJij.nu 6 en 7e dag - Reisverslag uit Parkietenbos, Aruba van ritaenpieter - WaarBenJij.nu

6 en 7e dag

Blijf op de hoogte en volg

15 Februari 2015 | Aruba, Parkietenbos

Vrijdag 13 en zater/ Valentijnsdag 14 februari

Hatsikidee !!! Daar zijn we weer ...haha Nee, hoor ik ben jullie niet vergeten , gisteravond keek ik scheel vd vermoeidheid , zodoende heb ik verzuimt maar ik haal het nu even in ....

Gisteren stond de dag in het teken vd California Lighthouse en het Arashi beach .
Ze bevinden beide in het meest noordelijk punt van het eiland .
The California Lighthouse is een vuurtoren van 33 meter hoor en dateert van 1916 , het is vernoemd naar een schip dat vlak voor de kust schipbreuk heeft geleden .
Bussen met toeristen stonden er toen wij arriveerden . Naast de vuurtoren hebben we een drankje genuttigd in een Italiaans restaurant met schitterend terras .
Het uitzicht van deze hoogte was er adembenemend mooi .

Het Arashi strand is het meest noordelijke strand in Aruba , in oppervlakte niet zo groot . Jammer dat er rostblokken , stenen zich in zee bevinden , niet prettig in ondiep water .
Het was er relatief rustig .

Onze lunch was bij een andere Italiaans restaurant in Oranjestad waarbij we vooraf nog geshopt hebben . Pieter kocht er een zomeroutfit , 3 kwart broek met Aruba hemdje .
Op verzoek van jou Ine vond ik daar een leuk vingerhoedje voor jouw collectie , met vlinders en de naam Aruba

Nadat we Arashi beach hadden verlaten deden we onze boodschapppen bij de Arubaanse Jumbo .,Soper Food
mega grote supermarkt en goed bezocht . Volgens mij zeeeeer geliefd bij de lokale bevolking en toeristen .

Om 20.30 u werden we verwacht bij beachbar West Deck in Oranjestad. gelukkig hadden we vooraf gereserveerd , Dit was ons 2 e bezoek aan dit knusse strandrestaurant , eten is verrukkelijk en de ambiance sfeervol , goede muziek vd 70's

Ondertussen hadden Chey , Nick , Sanne en Wil afgesproken om later op de avond uit te gaan met z'n vieren .
Ik viel bijna om van vermoeidheid , sja leeftijd speelt een rol !!! Haha en ging naar bed , Pieter volgde me later .

Zaterdag 14 feb. Valentijnsdag

Terwijl Nick en Chey nog hun roes uit sliepen , gingen Pieter en ik naar Superfood , om een Valentijnstaartje te kopen .
Taart in hartvorm , versierd met aardbeien . Bij thuiskomst waren Nick en Chey al wakker en samen hebben we lekker gesmuld van het heerlijk Valentijns gebak ...Als het maar om de liefde gaat he ...hihi

We maakten plannen om de dag door te brengen op Baby beach , maar er wachtte ons in San Nicolas een aangename verrassing .
De jaarlijkse carnavalsoptocht begon te trekken ....Wauwwww wat een Caribisch feest !!!!
De deelnemers waren uitgedost in de mooiste kleuren vd regenboog en de muziek was ergggg swingend en opzwepend .
Miijn liefde voor fotografie , kwam hier goed van pas .In ongeveer 2 uur tijd knipte ik 292 foto's haha een persoonlijk record ...lol
We genoten van de unieke , kleurrijke praalwagens maar vooral vd uitbundigheid vd deelnemers .
Ik voel me oprecht een bevoorrecht mens om dit Caribisch spektakel mee te mogen maken ....

Voor het avondeten gingen we naar Santa Cruz naar Taco Bell. Deze mexicaanse fastfood keten kennen we in Nederland niet dus we waren benieuwd.Het beviel ons allen zeer goed , en als toetje na gingen we naar de overburen MacDonald voor een Sundae ijsje....
Santa Cruz is een enkele straat met voornamelijk restaurantjes en een pompstation. Taco Bell, KFC en MacDonalds zijn allemaal buren van elkaar...hahaha

Daarna op naar Arubaville voor een afzakkertje. Hier hebben we de eerste dag met Sanne en Wil heerlijk gedineerd. Dit gezellige, tropische restaurant ligt aan een groot meer en vooral zeer geliefd bij Chey en mij. Heerlijk laidback genieten van een cocktail..

Met onze huurauto weer terug naar het appartement waarbij ik moet vermelden dat de uitbundige, vrolijke Arubaanse carnavalsklanken dagelijks uit de radio klinken. Een muzikaal genot !!

Nou Boppers dit is weer voldoende leesvoer,ik begeef me naar mijn bedje met airco...en sluit deze dag af met een Carnavalsgroet : Alaaaaaaaaaaf morgen barst het carnavalsfeest los in de hoofdstad Oranjestad !!xxx



  • 15 Februari 2015 - 08:33

    Christel:

    Wauw jullie maken toch wel heel veel lol fijn om te zien.
    Pieter maar genieten van al die dames ;)
    Even wat anders dan die apepakkies in Deurne en omstreken.
    Vandaag nog zo'n dagje?
    Geniet ervan het is zo voorbij XXXX

  • 15 Februari 2015 - 11:09

    Harry En Maria Van Heugten :

    Hallo Fam Manders
    Wat leuk dat reisverslag ,volg jullie iedere dag
    Herken velen dingen op het eiland .jammer dat wij het spektakel van de carnaval moeten missen ,super gaaf al die paradus . Nog heel veel plezier op dit mooie eiland
    Groetjes aan Sanne en Wil .

  • 15 Februari 2015 - 12:34

    Ine:

    Halowa allemaal.

    teneerste rita wil ik je héél hartelijk bedanken.dat je de moeite gedaan hebt voor dat vingerhoedje.GEWELDIG !!!!! En dat ook nog met een vlinder, zoveel betekenis voor mij ♡♡♡♡.
    ik heb jullie foto's filmpjes gezien.maar ik ga eens proberen héél hard te sparen om daar ook nog eens heen te kunnen.( LOL).
    en pieter blijven smeren hè. Anders kom je met vellen op je lijf terug.jou vrouwtje smeert je wel goed in hoop ik ;-)

    Groetjes xxxxx

  • 15 Februari 2015 - 15:30

    Chacma:

    Rita en Pieter,

    Wat leuk en gezellig ziet het er daar uit!
    Zo te lezen is er veel te doen en te beleven.
    Ik wens jullie allen nog hele fijne dagen!

    Groetjes en veel liefs Chacma Xxx

  • 19 Februari 2015 - 10:46

    Karen:

    Zo leren we nog wat over Aruba! zo te lezen een geweldige dag! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Parkietenbos

Aruba

Samen met Nicky & Cheyenne naar Sunny Aruba !

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2015

Dag 12

18 Februari 2015

Dag 11

17 Februari 2015

Dag 10

16 Februari 2015

Dag 9

15 Februari 2015

Dag 8

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 9654

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 22 Februari 2015

Aruba

Landen bezocht: