Dag 9 - Reisverslag uit Parkietenbos, Aruba van ritaenpieter - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Parkietenbos, Aruba van ritaenpieter - WaarBenJij.nu

Dag 9

16 Februari 2015 | Aruba, Parkietenbos

Maandag 16 februari

Ahoooyyy !!!!
Deze dag begon erggg vroeg voor ons . Ate de eigenaar van het appartement kwam ons om 6 uur in de ochtend ophalen om de zonsopkomst te aanschouwen in een natuurbezienswaardigheid , de Natural Pool in Andicouri . Dit is een omsloten kom waar constant zeewater in en uit stroomt. Het was donker toen we er aan kwamen .

Bij de pool , hadden Ate en Nick de moed om een duik te wagen .
Wat een prachtig gezicht om de woeste golven op de rotsen te zien spatten .
Aangezien de zon weer opkwam wandelden we de weg terug naar de auto ... Sjonge jonge jonge als ik eraan denk word ik er nog moe van pppffff . Veeel steile paden voordat we na een uur bij de auto aan kwamen .
Mijn Marlboro conditie sprak boekdelen hahaha

Na ons opgefrist te hebben in ons appartement vervolgden we onze eilandtour met Ate en zijn vriendin Lilian als gidsen.
We begaven ons in 2 auto's naar het Arikok Natuurpark .
De volgende bezienswaardigheden werden op deze snikhete dag ( rond de 35 graden ) bezocht :
*Boca Prins
Een grote inham waar de zee met enorme kracht tegen de rotsen beukt .
* Casibari
Een hoge ronde berg door natuurkrachten uitgesleten zodat het lijkt op losse opgestapelde stenen
* Bushoribana Goudsmelterij
Deze eerste goudsmelterij op Aruba heeft slechts 10 jaar dienst gedaan .
In 1872 werd hij in gebruik genomen .
* Wish Rock Beach
Tegenover de goudsmelterij ligt het zogenaamde Wish Rock Beach.
Een strand bezaaid met op elkaar gestapelde stenen torentjes , die mensen zelf maken om een wens uit te laten komen ...
Nick en Chey hebben ook een torentje gemaakt , hopelijk komt hun wens uit

• 17 Februari 2015 - 11:58

Ine:

Hoi allemaal.
    wederom weer prachtige foto's!!!!
    En wat een leuk clubje bij elkaar.
    schitterend eiland...en rita je verteld er zo mooi over...iets voor jou...reisgids kroepoekje haha.
    nog heel veel fun.maar dat lukt jullie wel, met die grote borrels.
    groetjes uit t kille nederland.xxxxx

• 17 Februari 2015 - 20:38

Christel:

Hai liefffies daar ben ik weer, ja zelf ook even een paar daagjes weggeweest maar gelukkig via de app op de hoogte gehouden en Facebook natuurlijk.
    Maar ik zie wel het gaat nog steeds voortreffelijk, geniet ervan want het is nog maar een paar dagen en dan helaas weer een koud kikkerlandje.
    liefs en XXXXXXXXX

• 19 Februari 2015 - 10:50

Karen:

Hoop het ook voor hun! Xx

• 20 Februari 2015 - 11:15

Fien Welten:

Wat een spannende dag,zal wel mooi geweest zijn en slapen doen jullie maar als je thuis bent.